Zielono mi – bób w naszej kuchni

O wartościach odżywczych bobu można napisać bardzo wiele 🙂
W pierwszej kolejności jest niskokaloryczny i wspomaga odchudzanie. 100 gram tego odżywczego warzywa ma około 70 kcal . Zawiera białko, witaminy (m.in. C, A, kwas foliowy, B1, B6) i minerały (np. wapń, żelazo, magnez, cynk). Jest również świetnym źródłem błonnika.
Bób dzięki wysokiej zawartości błonnika to warzywo wskazane dla osób walczących o obniżenie poziomu cukru we krwi.
Kolejną jego zaletą jest fakt, iż zapobiega zakwaszeniu organizmu. To zasługa zawartych w nim minerałów, które działają zasadotwórczo.
Bób zapobiega również rakowi jelita grubego. Kilkanaście lat temu brytyjscy naukowcy wykazali, że wynika to z zawartości w bobie lektyny, która wnikając w błonę śluzową jelita, uniemożliwia powstanie komórek rakowych i hamuje rozmnażanie już zmutowanych.
Te dobroczynne właściwości bobu powinny nas skłonić do częstego wykorzystywania go w naszych kuchniach, zwłaszcza, że sezon na bób nie jest zbyt długi.

Serdecznie zapraszamy zatem po inspirujące i sprawdzone przepisy z wykorzystaniem tego niepozornego warzywa 🙂 Na stronach zpierwszegotłoczenia.pl znajdziesz ponad 150 przepisów na m.in. pyszne sałatki, burgery, pasty i makarony.
Smacznego