Na dobry początek dnia owsianka

Nie od dzisiaj wiadomo, że pożywne śniadanie to ważny element naszej diety. Szczególnie w zimie, kiedy nasz organizm potrzebuje więcej energii 🙂

Proponujemy zatem jedno z najprostszych i najszybszych pożywnych śniadań – owsiankę. Niektórzy może się trochę skrzywią, bo to danie skojarzy im się z szarą i nieatrakcyjną papką (chociaż bardzo zdrową 😉 ). Prosimy jednak uprzedzenia odłożyć na bok i zainspirować się przepysznymi i kolorowymi podpowiedziami prosto z blogów agregowanych na zPierwszegoTloczenia.

Dlaczego warto jeść owsiankę? Owies jest ziarnem najbogatszym w białko, ale także zawierającym najlepszy zestaw aminokwasów, witaminę B6, witaminę B1, witaminę E, kwas pantotenowy, flawonidy.

Płatki owsiane to także bogactwo błonnika, który obniża poziom cholesterolu, a także zapobiega wielu chorobom. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) i awentramidy które zapobiegają zakrzepom i chronią przed miażdżycą.

Owsianka to według wielu najzdrowszy pokarm na świecie. Dołączysz do tego grona? Serdecznie zapraszamy! Pamiętaj codzienne spożywanie płatków owsianych zapewnia większą sprawność fizyczną i wytrzymałość.

Zachęcając Cię do włączenia owsianki na stałe do twojej diety pamiętaj, że można ją urozmaicić smakowo na wiele sposobów – przekonaj się i wypróbuj sprawdzone przepisy na smaczne i kolorowe owsianki z owocami, czekoladą, orzechami, aromatycznymi przyprawami czy też warzywami. Zapraszamy po inspiracje na strony zPierwszegoTloczenia.pl