Dynia – królowa jesieni

Wielobarwne liście, spadające z drzew, ale także cudowne dynie nadają kolorytu pięknej polskiej jesieni. Intensywny pomarańcz dyni hokkaido rozświetla coraz pochmurniejsze i ciemniejsze dni.

Wprowadźmy zatem do naszych kuchni menu sezonowe – dynię w różnych odsłonach kulinarnych 🙂 Ma ciekawy smak, a dodatkowo ma jeszcze wiele minerałów i witamin. Zawiera Witaminę A, B6, C,E, K, tiaminę, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy. Z minerałów warto pamiętać o zawartości wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, sodu i cynku.

Jednocześnie do wykorzystania nadaje się zarówno jej miąższ i pestki (a w dyni hokkaido nawet skórka, której nie trzeba obierać !) Zawiera także niewiele kalorii, co wydaje się istotne w dzisiejszych czasach ich ciągłego liczenia. To jedynie ok 25 kcal na 100 g.

Osoby niedoświadczone w kulinarnych działaniach mogą się zapytać, a do czego ta dynię w kuchni wykorzystać? Odpowiedź mogłaby być przedmiotem niejednej wielostronicowej rozprawki . To najbardziej uniwersalne z warzyw. Fantastyczne zarówno w przepisach wytrawnych jak i na słodko.

Dynię na „wytrawnie” wykorzystać można w: wypiekach pieczywa, zupach, kluseczkach, plackach, sosach, makaronach, risotto, tartach. W wersji na słodko dynia stanowi dodatek do ciast i ciasteczek, deserów, czy koktajli.

Serdecznie zapraszamy po sprawdzone przepisy z dynią w jednej z głównych ról.

Znajdziesz je TUTAJ

Smacznego!